Maankwartier Heerlen

Corona-update van 28 januari

In de persconferentie van afgelopen dinsdag (25 januari) zijn er versoepelende maatregelen afgekondigd. Gelukkig krijgen we weer iets meer ruimte. Wat dit betekent voor de dienstverlening, leest u hier beneden.

Thuiswerken

Het advies vanuit de overheid blijft: werk thuis tenzij het niet anders kan. Weller vraagt haar medewerkers dan ook zoveel als mogelijk is thuis te werken. Daardoor kan het zijn dat de dienstverlening anders verloopt dan u van ons gewend bent.

Wellerijen

De Wellerij in Heerlen zal in de ochtend weer open zijn voor klanten van 9.00 tot 13.00 uur. Hierbij geldt dat er maximaal 10 personen (inclusief medewerkers) tegelijk binnen mogen zijn. Uiteraard moet iedereen zich aan de geldende maatregelen houden.

’s Middags is de Wellerij alleen open voor noodzakelijke afspraken en spoedafspraken. Voor overige zaken zal de Wellerij gesloten zijn.

De Wellerij in Brunssum blijft gesloten.

Huismeester-lounges en ontmoetingsruimtes

De huismeesters-lounges worden weer geopend. Wel ontvangen we maximaal 1 klant per keer. Ook de huiskamers en ontmoetingsruimtes gaan weer open. Waarbij iedereen een vaste zitplaats moet hebben en bij verplaatsing een mondkapje verplicht is. Zo kunnen we elkaar op een veilige manier ontmoeten.

Huisbezoeken

Huisbezoeken door Complex- en Wijkbeheerders, Incassomedewerkers en Adviseurs Wijken & Buurten kunnen weer opgepakt worden. Dit geldt ook voor de woningaanpassingen. Wij willen u graag zo optimaal mogelijk helpen en daarbij zijn huisbezoeken een belangrijk middel. Mocht de situatie toch onveilig voelen voor u als klant of voor onze medewerker, zoek dan een andere oplossing (bijvoorbeeld digitaal of een afspraak op een ander moment).    

Aanwezigheid Complex- en Wijkbeheerders in de wijk en complexen

Complex- en Wijkbeheerders blijven in de wijk rondlopen en zullen zaken zoveel mogelijk persoonlijk afhandelen. Komt u een Complex- en Wijkbeheerder tegen en wilt u deze aanspreken, houd dan rekening met de algemene hygiëneregels zoals 1,5 meter afstand houden.

Voor- en Eindopnames

De voor- en eindopnames worden vanaf nu weer persoonlijk gedaan. Natuurlijk is gezondheid het belangrijkste en kunnen deze afspraken alleen in de woning plaatsvinden als er aan beide kanten geen sprake is van Coronaverschijnselen en er voldoende afstand gehouden kan worden. Ook de sleuteloverdracht wordt persoonlijk afgehandeld. Weller heeft persoonlijke dienstverlening hoog in het vaandel staan, vandaar dat we blij zijn dat we weer meer mogelijkheden hebben tot (fysieke) dienstverlening ter plekke.

Woningbezichtigingen

Bezichtigingen gaan zoveel mogelijk door op voorwaarde dat het verantwoord is. Dus als er van beide kanten geen Coronaverschijnselen zijn en er genoeg afstand gehouden kan worden (met mondkapje).

Groepsbezichtigingen zullen nog niet worden gedaan.

Groepsbijeenkomsten

Grote groepsbijeenkomsten in het kader van herstructurering of andere projecten met een hoog aantal deelnemers kunnen op dit moment nog niet plaatsvinden.

Reparatieverzoeken

Het bekijken van reparatieverzoeken (inspecties) door Technisch Beheerders worden weer persoonlijk uitgevoerd. Uiteraard houden we hierbij rekening met de geldende regels, zodat er veilig gewerkt kan worden.

Huur en betaling

Heeft u minder inkomsten door de coronacrisis en/of verwacht u betalingsproblemen, neem dan gerust contact met ons op via 045-4048600. Wij denken graag met u mee.

Vragen

De situatie duurt al lang en net zoals velen zijn we toe aan nog meer versoepelingen. We gaan echter uit van het positieve en zijn blij met de ruimte die er nu ontstaat.

Uiteraard blijven wij het nieuws rondom de Corona-ontwikkelingen volgen en houden u op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn. Heeft u vragen? Bel dan gerust met het Klanten Contact Centrum van Weller via 045-4048600.

Links: